Esittelyssä
Autokaupan tietoalusta
Autokaupan Tietoalusta on sähköinen kauppapaikka, joka auttaa autotietojen hallinnassa ja kohdentamisessa. Kun autotiedot tulevat kolmannesta järjestelmästä, Tietoalustan avulla ne saadaan nettisivuille siinä muodossa kuin itse halutaan. Tietoja voi muotoilla haluamallaan tavalla ja jatkojalostaa markkinointia varten, lisätä vaikkapa videoita. Tietoalusta mahdollistaa myös verkkokaupan perustamisen.
Palvelun ominaisuuksia jotka
auttavat ratkaisemaan ongelmasi
Mitä kolmannen osapuolen tiedot näyttävät?
Autojen tiedot tulevat usein muualta kuten kolmannen osapuolen järjestelmistä. Näistä tiedoista olisi olennaista mahdollistaa asiakkaalle sopivan ratkaisun löytäminen asiakkaan ehtojen mukaisesti. Asiakas haluaa vertailla tuotetta esimerkiksi valmistusvuoden, ajettujen kilometrien sekä hinnan mukaan.
Ratkaisu: Jos otat autotiedot kolmannelta osapuolelta kuten Netwheelsiltä, Tietoalustan avulla ne on helppo muotoilla ja jatkojalostaa haluttuun muotoon. Näin helpotat asiakasta löytämään hänen haluamansa auton.
Onko ketjuliikkeiden sivut erilaiset?
Tunnistaako liikkeet nettisivujen perusteella saman ketjun liikkeiksi? Tarvitseeko jokainen saman ketjun liike välttämättä omat sivunsa?
Ratkaisu: Jos hallinnoit ketjun useita liikkeitä, Tietoalustalla saat yhdenmukaiset ja ajankohtaiset tiedot autoista, liikkeiden henkilöstöstä ja paikkatiedoista.
Onko tarvitsemasi tieto hajallaan eri järjestelmissä?
Onko tiedonhallinnan työvälineet kunnossa vai löytyykö tarvitsemasi tieto helposti?
Ratkaisu: Tietoalustan avulla et tuhlaa aikaa tiedonhakuun eri järjestelmistä, vaan esim. huoltosopimukset on helppo hallinta yhden järjestelmän kautta.
Tavoittaako markkinointi asiakkaat?
Saako autoliikkeen omalla sivustolla julkaistut tarjoukset ja kampanjat riittävästi näkyvyyttä?
Ratkaisu: Tietoalustan avulla saat kampanjat, tarjoukset ja tiedotteet asiakkaille eri kanavia pitkin. Tiedot voidaan määritellä julkaistavaksi verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa, mobiilisovelluksissa ja uutiskirjeissä. Hyödynnä liikkeen infotauluja, uutiskirjejärjestelmää tai muita sähköisiä kanavia valitsemalla sinulle sopivat vaihtoehdot.
Onko lisäpalveluiden myynti vaikeaa?
Autokaupan lisäpalveluiden myyminen ei välttämättä ole heti ensimmäisenä mielessä autoa ostettaessa.
Ratkaisu: Jos haluat lisätä myyntiä, voit liittää autokauppaasi asiakkaiden tarvitsemia lisäpalveluita kuten huollon, katsastuksen tai muita vastaavia palveluita.
jääkö tuotteet hyllyyn?
Ratkaisu: Verkkokaupassa myyt niin renkaat, vanteet kuin pesuaineet. Tarjoa sopivia tuotteita asiakkaan etsiessä autoa ja mahdollista lisämyynti.
CASE: autoeekoo.fi
Helppo vertailla valittuja ajoneuvoja hinnan, vuosimallin ja kulutuksen perusteella
Sivustolla pääsee vertailemaan valittuja ajoneuvoja vertailukorin avulla – vertailua voi tehdä muun muassa hinnan, vuosimallin ja kulutuksen perusteella. Kattavat tuotelistaukset vaihtoautoista ja uutuuksista ovat selattavissa näppärästi kattavan hakutoiminnon avulla.
Asiakas voi varata ajan Eekoo-autokauppojen huoltokorjaamoon tai tilata esittelyauton koeajettavaksi suoraan kotiovelle.
Autotiedot tulevat Netwheelsiltä ja ne on helppo muotoilla ja jatkojalostaa haluttuun muotoon.
atFlow toteutti Eekoon autokaupoille uuden ja nykyaikaisen verkkopalvelun, jossa aikaisemmat verkkosivustot sulautettiin yhdeksi, asiakkaitamme paremmin palvelevaksi kokonaisuudeksi.
Lauri Putila
Mainossuunnittelija, Eekoon autokaupat