Tiedonhallintapalvelu

Matkailun alueorganisaatioille

Esittelyssä

Matkailun tietoalusta

Onko matkailutuotteiden paketointi ja myynti sähköisesti vaikeaa? Matkailun Tietoalustan avulla yhdistät majoituksen, kuljetuksen, ruokailun ja tapahtumat helposti myytäväksi kokonaisuudeksi.

Palvelun ominaisuuksia

jotka auttavat ratkaisemaan ongelmasi

#1

Onko tiedot hajallaan vai yhdessä rekisterissä?

Onko matkailun palveluntarjoajien tai muiden toimijoiden tiedot exceleissä, papereilla, sähköposteissa ja eri järjestelmissä hajallaan ilman että näihin pääsee helposti käsiksi? 

Ratkaisu: Matkailun Tietoalusta keskittää tiedot yhteen paikkaan kaikkien saataville. Oli kyseessä sitten matkailija, hotellin vastaanottovirkailija, matkailuneuvonnassa työskentelevä henkilö tai tietoa ylläpitävä taho, kaikki tieto on saatavilla yhdestä järjestelmästä.

#2

Päivitetäänkö tietoja käsin?

Satojen jopa tuhansien yritysten tietojen päivittäminen vie resursseja. Tietojen ylläpitäminen ja ajantasalla pitäminen vie aikaa ja vaatii sähköposteja, soittoja ja tapaamisia. Tiedot pitää myös lisätä yksitellen oikeaan paikkaan.

Ratkaisu: Matkailun Tietoalusta pitää huolen siitä, että tuhansienkin yritysten tiedot pysyvät ajan tasalla automaattisesti. Tieto tulee suoraan matkailualan yritykseltä ja vaatii vain varmentamisen ennen tiedon päivitystä. 

#3

Kuinka saatu tieto hyödynnetään?

Kun tiedot on kerätty mitä sitten tapahtuu? Miten saatua tietoa hyödynnetään? Usein tieto lojuu käyttämättömänä esimerkiksi excelissä tai jossain muualla.

Ratkaisu: Matkailun Tietoalusta mahdollistaa saadun tiedon jakamisen yhtenäisesti ja tehokkaasti eri kanavia pitkin niin että se saavuttaa kohderyhmät. Sama, yhdestä paikasta saatu tieto voidaan hyödyntää uutiskirjeissä, eri toimijoiden verkkosivuilla, esitteissä ja matkailun neuvontapisteissä.

#4

Useat toimijat tekevät päällekkäistä työtä

Kaupunki, matkailun organisaatio ja matkailuneuvonta tekevät päällekkäistä työtä samaan tai eri tarkoitukseen. Päällekkäistä tuotantoa on esimerkiksi kieliversioinnit, tiedon keruu ja tiedon jakaminen.

Ratkaisu: Matkailun Tietoalusta keskittää tiedon yhteen paikkaan kaikkien saataville. Tieto pysyy yhteneväisenä eikä aikaa kulu sen tarkistamiseen. Näin ollen toimijoiden ei tarvitse tehdä päällekkäistä työtä esimerkiksi kieliversioinnin tai tiedon keruun suhteen.

#5

Tavoitatko kaikki palvelun tarjoajat?

Kaikkien alueen palveluntuottajien tietojen ylläpitäminen tai päivittäminen on erittäin työlästä. Päivittämiseen ei jää aikaa eikä näiden toimijoiden kaikkia tietoja saada käyttöön.

Ratkaisu: Matkailun Tietoalusta mahdollistaa myös uusien yritysten liittymisen helposti palveluun hyväksymisen kautta. Tämä mahdollistaa myös määrällisesti ja laadullisesti paremman tiedon keruun yrityksiltä.

 

#6

Palveluiden kaupallistaminen on haastavaa

Matkailijan ongelmana on yleensä se ettei hän löydä haluamiaan palveluita yhdestä paikkaa. Epäselvyyksiä on niin kuljetuksen, majoituksen kuin myös menomestojen suhteen. 

Ratkaisu: Matkailun Tietoalusta mahdollistaa sen, että matkailija voi valita haluamansa palvelut kuljetuksineen ja majoituksineen yhdestä paikkaa parilla klikkauksella. Matkailija saa esimerkiksi ehdotukset yhden alueen matkailun tarjonnasta verkkosivulla ollessaan.

 

CASE: VisitKarelia.fi

Helppo hallita 1555 yrityksen, tapahtuman ja kohteen tietoja

V

Visitkarelia.fi palvelussa hallitaan 1555 yrityksen, tapahtuman ja kohteen tietoja. Sähköiset tietokyselyt alueen yrityksille automatisoivat Karelia Expert Oy:n tietojen keräystä ja hiotut jakeluprosessit edesauttavat tiedon saavutettavuutta ja löydettävyyttä.

V

Laadukas tietosisältö – tiedot kerätään suoraan kohteilta ja tapahtumilta itseltään ja jalostetaan matkailuneuvonnan käsittelyprosessin kautta ennen julkaisua.

V

Helppo päivitettävyys – lomakepohjainen ylläpito yhdellä lomakkeella. Muutokset päivittyvät kaikkiin jakelukanaviin.

5/5

Matkailija löytää Pohjois-Karjalan palvelut VisitKarelian kautta.

Kiinnostuitko palveluistamme?

Oletko jo matkalla kohti nykyaikaista tiedonhallintaa?